~MArI KitE Mulakan Dgn BisMiLLah~

Sabda Rasulullah s.a.w: "Setiap urusan yang penting akan putus berkatnya jika tidak dimulai dengan ucapan بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Contact us :: ZuL-0176248387 to get MINYAK LINTAH TRADISI GUNUNG ASLI product... Wink!!!

Nov 25, 2010

RenunGan KepAdA PerOkoK2 TeGAr

eeeee.....geram betol la aku ngan perokok tegar ni...jalan nene asik kene asap rokok jek..lepak mapley de org isap rokok, even dlm tandas pompuan pon de...pe la yg best sgt pasal menyedut asap rokok agaknye yek???konfius aku...mencemarkan alam jek...patutla muke aku asik beminyak...hehe :( kenapela ramai yang suke merokok..kan elok kalau duet rokok 2 disimpan, wat tabungan mase tue..kan de baeknyer...xlarat aku nk layan...kat kotak2 rokok skang pon de je gmbr yg mengerikan, tp cam x lut jek..aku rasela sbb gmbr2 2 same je kot..so,kene tuka2 gmbr..barula menarik ckit..barula org takot...hehe...alang smbil merokok, leh wat collection kotak rokok skali...bia penuh almari...kat bwh ni aku share skali pict rokok n kandungannyer...agak2 x tau pe mksudnyer, surf n carik sendirila yek... ;)...harap2la sesape yang terbace luahan hatiku ini dptla meningkatkan diri kearah yang lebih sihat...diri sihat, orang sekeliling pon sehat...nasihat ni pon khas tuk hubby aku yg kuat isap rokok..EeEeE...geram je tgk die...asik bau rokok je...kasihanila kami yang tidak merokok ini...muke je comel, bau, bau rokok...jgn mara ye syg.....meh aku share ckit pe yang de dlm rokok 2...nmpk cam pelik bunyinyer, tp konfem sume bahaye....

Di dalam rokok terdapat beribu-ribu bahan kimia dan sebahagian besarnya memberi toksik kepada tubuh. Bahan ini menjejaskan banyak aspek kesihatan daripada fungsi organ dalaman tubuh hinggalah kepada sistem imun. Kandungan bertoksin daripada rokok boleh memasuki segenap ruang tubuh dan boleh merosakkan dengan banyak cara.

Pengumpulan toksin yang berlebihan akan memberi kesan kepada kesihatan, dimana kita akan mudah letih, daya konsentrasi yang lemah, peningkatan berat badan serta risiko pelbagai penyakit. Hati merupakan organ penting yang melibatkan tugas yang kompleks. Ini termasuklah memproses ubatan dan toksin lain untuk disingkirkan daripada tubuh. Penyelidikan juga mendapati merokok menukar keupayaan hati untuk menguruskan bahan-bahan tersebut.

another thing, aku terjumpe 1 clip pasal kempen anti rokok host by kerajaan BN..xtaula valid ke x...so, if u want to know, just view the clip...just for ur info jela...no such thing to condemn or anything yek...





No comments:

Post a Comment

Jom komen-komen....