~MArI KitE Mulakan Dgn BisMiLLah~

Sabda Rasulullah s.a.w: "Setiap urusan yang penting akan putus berkatnya jika tidak dimulai dengan ucapan بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Contact us :: ZuL-0176248387 to get MINYAK LINTAH TRADISI GUNUNG ASLI product... Wink!!!

Dec 3, 2010

MC = MinTaK CuTi... :)



Smlm aku mc..dmam selsema...aduh..sakit tol kepala...aku rasela, ni mesti penangan aircond kat opis...sejuk melampau...cume x kuar asap je..xdpt nk g opis..dhla sjok tahap gaban mcm wat preparation goin to london je company nk anta, huh. :)..Anyway..aku brehat je satu ari 2 kt umah, mmg xlarat sgt..tp kene gak ke klinik...yela, sape x sygkan badan...keje penat2, badan kene jage gak...yg paling ku risau selseme aku ni..xkering2 idung aku nih. pagi ni alhamdulillah...dh ok skit, mane x nye ubat smpi 5 jnis..


Sblom hubby g kje, dier request nk nc goreng utk mkn mlm nnt..jadinya pas g klinik..aku singgahla kdai nk bli sayur n cili boh. So mmndangkn aku nk perhabehkn ramuan2 yg ader kt esbokk aku..jadi aku namakn nc greng aku nc goreng campokkk..ngeh.

bahan2:
1) ayam cincang( sllu utk wat kuah spagetti)
2) 1 ulas bwg bsr
3) 3 ulas bwg putih (aku taruk bnyk skit..)
4) 1 1/2 sudu cili boh
5) 2 biji tlor
6) sayur kobis
7) tambahan ( hot dog -> di hiris )
8) garam
9) nasi putih

Cara2 :-
1) kali nie aku xblender bhn2 aku. hiris bwg bsr n putih. Then panaskn kuali n msukkn minyak. Masukkn bwg putih, naik wangi trus msukkn ayam cincang..bila cm dh putih ayam tue, msukkn bwg bsr..stlh wangi br msukkn cili boh, msk smpi cili boh tue naik minyak..after that msukn hot dog tue.
2) Then aku msukkn telor...jgn smpi kering telor tue...bila cm separuh msk telor tue..msukkn kobis. Bile separa layu kobis tue, trus msukkn nasi n garam..masak shingga all the ingredients sebati.

If nk nasi lebih menarik..u ol leh tukar syur kobis kepada mix vege or bila dh msk nc greng nie..hiris cili merah halus2 then tabur atas nc tue k.

~ Slamat mencube nc greng bujang nie ~

1 comment:

  1. makanan apaan tu?

    salam ukhuwah shikin kok, salam juga untuk bang Zul :-)

    ReplyDelete

Jom komen-komen....