~MArI KitE Mulakan Dgn BisMiLLah~

Sabda Rasulullah s.a.w: "Setiap urusan yang penting akan putus berkatnya jika tidak dimulai dengan ucapan بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Contact us :: ZuL-0176248387 to get MINYAK LINTAH TRADISI GUNUNG ASLI product... Wink!!!

Sep 27, 2013

Semalam Bashirah meragam..

Assalamualaikum..

Nk citer psl smlm, Bashirah leh lak bad mood. mmg tau dh if dier mragam dier nk tdo tp ble msuk buai xmo..gsok2 mate dh tu. Ngn kakaknye..yang mintak temankn dier g dapo..de la tu mknn dier nk mintak"yah..yah(dier pn stil pggil "ayah" kt aku..cume nada tu len skit nk bezekan ble pggil ayahnye)" tp ble sruh sebut ibu...dier ckp.."titu.." tp stakat tu jela..sambung pggil aku "yahh..ayah.." owh anak..stil maafkn...juz remindkn Safiyyah..xpsl2 kang trbwk smpi beso...uishhh..Actually Safiyyah dh bole bercakap bnyk perkataan..tp tang nk pggil aku ibu tu dier stil mls...e eh anakku nie..

Then aku tukarkn bju Bashirah yg len..cr yg lubang2..takot xselesa pkai bju tdo tu. Siap bsuhkn rmbut dier lg, bg sjok2 gitu. Xpela lg...ku biakn dier men2 lg ngn kakak dier tp aku msti duduk kt c2..tue syarat Bashirah. Waa...ini x adil..ini x adil...(lagu Yuna) :)  Yela..yela..ibu stat msk tggu ayah kmu balik jela



Tengok dorang tu.. baik kn..uishh mmg baik...kakak cium2 adik dier..share lak kismis tu mkn samer2. Time ni Bashirah dh ok skit, ble bg men mmg ok je.Cube bg tablet kt kakak, mao kakaknye cakar..yela..kakaknye tgh tgk upin ipin..adik ketok2 lak skrin tablet tu..kan mengganggu siaran tu..trpaksela aku kjap2 angkat2 adik dier bagi jauh skit drpd kakak Safiyyah.

Berbunga2 ati aku tgk kakak gelak2 ngn adik, ibu doakan kamu saling syg mnyayang smpi bile2 ye syg..aminnn...muahhh

Pas ayah dier smpi umah, pulokk...ayahnye tringin mkn KFC or Domino...aku tanye lg..btol ker...if x..kene cpt2 msk...nk mgrib dh ni. Ok...hubby kater kmu mskla. So bergegas cpt2 g dapo, rncg juz wat udang greng tepong n sup sayor je. Ble dh siap2 bsuh udang tu, suami ckp lg tringin nk mkn kfc or domino...so las2 decisionnye....DOMINO...so sy dgn rele ati msukkn blk udang dlm fridge..keh3..ikutla kn.. :)

Aku mmg dh tau Safiyyah xlyan lak piza2 nie..las2 dier men ketok2 je piza tu, msuk mulut dier pun hirisan pisang dr piza tu...len2 x ye...aishhh anak ibu ni..time nie adik dier, Bashirah tgh nyenyak tdo. Seb baik sblom tue dier dh mkn biskotla, kismisla..kre dh terisi gak la kn prot dier tu.

Okla..ni jela nk coret arini..nnt de sambungn citer yg len. BYE2 :)

No comments:

Post a Comment

Jom komen-komen....