~MArI KitE Mulakan Dgn BisMiLLah~

Sabda Rasulullah s.a.w: "Setiap urusan yang penting akan putus berkatnya jika tidak dimulai dengan ucapan بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Contact us :: ZuL-0176248387 to get MINYAK LINTAH TRADISI GUNUNG ASLI product... Wink!!!

Sep 25, 2013

Semalam..

Ok, semalam xdela mnarik sgt..tertarik adela...hahaha. pepe jela.
Anak2 cm bese selincah yg mgkin, Safiyyah mulut potpetpotpet, nyanyi2, men msk2 n kaco adik. Bashirah lak penyokong no. 1 kakaknye. Ter kekeke gelak, layan jela aku.

Aku nk mnyapu, sibuk gk nk mnyapu, trpaksela aku serah senjate mnyapu aku, if x, eiii...wat drama la jwbnye. Nk minta blk, jgn hrpla nk kc,,,,uhuhuhuh...anak ibu...anak ibu....rjinnye la haiii kamuuu..dh beso xtlg...ibu babab kang! uhuhuh :p

So nowdays, sy kne pastikan bekalan mknn ckup for my bb like roti, biskut n kismis coz Safiyyah dh xmo minum susu, tp mlm2 sy or hubby wat sbotol susu utk dier coz ble dier mamai nk tdo,,nk lak dier minum tp mse nk sumbat tue kne ckp la air ksong..mate dier tgh pjam tau mse nih :D bole lak dier minum pastu..hehehehe..lege omak syg..atleast mnum la kn..

Yela, sblom tdo tu kdg dier mntk biskot or roti, ibu tahu kmu lapa tp xnk susu..ish3.. lh tahan gk ego anak aku nih. Mcm dh beso sgt la gamak nye..this 28hrbln br 2thn n 1bln her age...Alhamdulillah..chayok2 anak sulung ibu nih..

Kdg tu tgh men2 ngn adik..debushhh....bkn debusshhh bunyi air..tp tolak muke adik dier or cakar adik dier...tue angin kus2 dtgla tu. If kiter de sblh dier leh la kawal, if xsmpi 5min kt dapo, bunyi triakan adik dier kdgran..pe lg..ibu dier jd superwoman la trus ke dpn menengok keadaan.... hai anakku, br je tglkn sat dh wat peristiwa..keh3..so kdg tu aku bwkla adik dier g dapo gak wpn aku nk g minum air sat..Skrg ni aku mmg alert tgk kuku2 anak2 aku....dh 2X muke bashirah kne cakaran syg2 muchuk dr kakaknye...ish3...meraungla adik dier...

Kakak dier lak, if adik lintas atas perot dier time men2 manje tu, siap ngadu lg kt aku nih...ckp sakit coz adik wat dier...lyankn aje..ihihihi..." Maafkn adik ye"..pastu siap smbung men lg..

ni gambo dorang smlm..

Haaa tu Safiyyah n Bashirah..kakak as mentor, adik as protege. Tgk muke kakak, de krim coklat, pastu nk mkn mamee lak :) Adik pnjt kusi then trun...then panjat lg...trun...(ulang 2-3 kali ye :))

Okla, nk lyan time lunch ni...sudi2 kn la komen.. :)

3 comments:

  1. Besau dh anak ang...bash sebijik muke ang...nnti dh bsr jgn suke angkat kaki mcm ibu tauu...hihihi

    ReplyDelete
  2. Besau dh anak ang...bash sebijik muke ang...nnti dh bsr jgn suke angkat kaki mcm ibu tauu...hihihi

    ReplyDelete
  3. tuela kn zil...kojap je..hahaha..xpe zil..tue namenye gymnastik.. :p

    ReplyDelete

Jom komen-komen....